マイクラ建築備忘録、等。

Minecraftで建築動画を作っています。

動画制作あとがき

今回は動画「設計者の館」について

 

動画の冒頭にあるちょっとした設定は、私が建築するうえで最も重要です。

制作するときはいつも世界観を決めてから作ることにしています。

大体は大まかな雰囲気を考えて、その中でキャラクターを作り上げ、どんな人物かまで考えます。

ある程度世界が決まったら、先にどういう内装かを決めてしまいます。

それによって外観を決めていくという、ちょっと変わったやり方でやっています。

なので、部屋割りが先で、外観の時はどこに何を置くかはもうきまっています。

 

ただ、部屋割りを忘れちゃうと全てくるってしまうので、いつもはメモとかつけるのを今回は完全に忘れてしまいました。

 

いざ内装に入ろうとしたときに気付いて、かなり焦りましたが、何とか形にはなりました。

 

「設計者」については、魔法と機械というテーマを決めたときにFF6っぽい魔導や、それに相反する中世の古い文化を合わせたらどうなるか?を私なりに解釈してみました。

ただ、機械や中世を前面には出さないであくまでも、そこに暮らしがあるを重点的につくりました。

まるで不格好で、違法建築のあの館は、制作時期がハロウィンに近かった事もありますが、それよりも「誰も近づかない、不気味な屋敷」を強くイメージしていたので、ああいう形にしました。

それと、私が建築をやるきっかけとなったRintyさんを多少意識しながらも、あの館はああいう形として生まれるべきだったと思います。

あえて細かく説明を省いて、見てくださった皆さんが感じた事、それを大事にしたくて冒頭で簡単なストーリーを説明して、後は感じたままでいいと判断しました。

良し悪しがあって当たり前、私はただ提示しただけにとどめようと思いました。

 

おそらく今後もこのようなスタイルになると思います。

そして、新たな制作も控えています。

 

This time about the video 'The Designer's House'.

 

The little setting at the beginning of the video is the most important thing for me to build.

Whenever I create a production, I always decide on a world view before I start building.

I generally have a general atmosphere in mind, and then I build up the characters and even think about what kind of person they are.

Once the world has been decided to a certain extent, I decide what the interior will look like first.

We use a slightly different approach, whereby the exterior is decided based on that.

So the rooms are allocated first, and when it comes to the exterior, we have already decided what to put where.

 

However, if I forget to allocate the rooms, it all goes wrong, so I usually make a memo or something, but this time I completely forgot.

 

When it came time to start work on the interior, I realised that I was in a bit of a hurry, but I managed to get it into shape.

 

As for the 'designer', when I decided on the theme of magic and machines, I wondered what would happen if I combined FF6-esque magic and the old medieval culture that contradicts it. I tried to interpret it in my own way.

However, I did not put machines and the medieval period at the forefront, but focused on the fact that there is life there.

The house was ugly and illegal, partly because it was built close to Halloween, but more because I had a strong image of a spooky house that no one would go near.

I also think that the pavilion should have been created in that form, with some awareness of Rinty's work, which was the catalyst for my involvement in architecture.

I dared to omit detailed explanations and decided that I wanted to emphasise the feelings of the people who saw it, so I explained a brief story at the beginning and left the rest of the story to be as I felt it.

It is natural that there are good and bad, I decided to just keep it as I presented it.

 

I will probably continue in this style in the future.

And I have a new production in the pipeline.

 

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